5 sep 2011

It's been a while...

Het is alweer een tijd geleden dat ik heb geblogt ! 4x wezen vissen in de tussen tijd. 3x met boyd en net nog in mn eentje.




Zaterdag 27 aug.
Samen met Boyd met de boot weg.
nog geen half uur later had boyd de eerste snoek! begon dus lekker.
Dan, nog geen 10 minuten later weer een klap op Boyd zn hengel!!
Ditmaal een snoek van 79cm. Leuk snoekje dus.


Lange tijd weer gevaren zonder resultaat.
en toen was ik aan de beurt !! Flinke klap op de hengel en ... weg, een losser. Even balen een weer verder! Later werd ik toch nog beloond met een snoekje van rond de 50cm en had ik toch nog een visje gevangen.


verder op deze dag niets meer gevangen en gingen we met een tevreden gevoel naar huis.


Maandag 29 augustus.
Deze dag besloten we Leiden in te gaan.
Eerst stuk in Leiden geen enkel stootje en moesten we vaak wachten op ander verkeer.
Stuk verderop hadden we daar geen last meer van en konden we lekker ons ding doen.
Boyd z'n hengel stond ineens helemaal krom en meteen viel het woord: Fiets!
Mijn hengel begon ook een beetje krom te staan, dit was dus geen fiets maar duidelijk een vis! Rare dubbele hookup combo dus, boyd een fiets en ik een snoekbaarsje van ongeveer 50 cm. helaas geen foto's gemaakt in verband met het proberen boven te halen van de fiets en deze te verplaatsen.
Na een half uur stoeien met de fiets konden we verder. 50 meter verderop weer aanmeren om iemand op te pikken die mee wilde, gezellig met zn 3en dus!.

Dicht bij oegstgeest kreeg ik eindelijk weer eens een aanbeet na een hele tijd niets, een baarsje! Onthaakt en weer terug het water in. Even later was er nog een of andere sukkel die niet snapt dat als er hengels uit de boot steken dat er dus achter de boot een aantal pluggen zwemmen en vaarde dus over mn lijn heen. Gelukkig een drijvende plug en konden we snel m'n plug weer uit het water halen en deze weer aan mn lijn binden. onthaakt en weer terug het water in. een uurtje later (in middels op de terugweg) had Boyd weer een flink klap op zn hengel. na een leuke drill haalde hij de snoek aan boord en deze werd gemeten op 83cm.


Inmiddels hadden we onze gast weer afgezet op hetzelfde punt dat we hadden opgehaald en vaarde we rustig weer terug. ditmaal een andere route. Een route die we zeker vaker gaan nemen. na bijna elke brug hadden we wel vis en vingen we nog 1 baars en 4 snoeken! Het leuke hiervan was dat we de laatste paar vissen gewoon konden aftellen van 3 naar 1 en bam, vis.
En top dagje dus! 8 vissen in totaal en de 3 soorten roofvis weer in de pocket.


Zaterdag 3 September
vandaag even mn nieuwe druppel reel van I.T.T. testen.
Testen bij mij is trouwens iets bijzonders, 9 van de 10 keer dat ik iets ga "testen" vang ik dus iets of heb  ik beet van een mooie rover. Zo ook vandaag. eerst even het watertje richting de oude rijn bevissen. komt Boyd vast te zitten in touw. en die ging als een Bear Grills het touw te lijf!


Na dit "bijzondere" optreden zijn we verder gegaan en na 20 minuten geen enkele vis te hebben gezien, wat bijzonder is op deze plek, ging ik even op Boyd zn plekje staan en kreeg ik een ongelovelijke harde klap op mn hengel, een snoekbaars en 1 van een mooi formaat. Alleen was de pret snel omgeslagen naar balen en een kleine scheld partij. zelfs de volgende dag was ik nog aan het balen.


Vandaag 5 september
Gister op de Fly and Lure beurs geweest op het eiland van Maurick. Klein maar heel informatief door de lezingen. Wat wel leuk was is dat Boyd en ik meteen werden geassocieerd met Hot Spot Fishing. Hierdoor hadden we een aantal leuke praatjes. Ook hebben we een Aantal lezingen bijgewoont en zijn we heel wat wijzer geworden.
op de beurs dus een kinstaas gekocht van Fox Rage, de Hitcher GT.



Vandaag   even   "getest"   (hoop  dat  jullie  nog   weten wat dit inhoud bij mij). Eerst een hele school baarzen er achter aan, dus maar even van  kunstaas gewisseld  en een  aantal baarsje er uit gehaald. nadat  hun geen zin  meer hadden was ik weer naar de wel  bekende  hoek  gelopen  en gooi een aantal keer in. op een gegeven  moment haal  ik het  kunstaas uit het water en kom ik er    dus   achter  dat  er  een snoek  achteraan  zat.   Ik gooi nog een aantal   keer in  de richting waarvan ik dacht dat de snoek heen  zou  zwemmen  en  jawel!  na  de  2e  keer  zattie  er  aan. lekker  uitgedrilt  en  met  de  kieuwgreep  geland  (het gaat steeds beter!) .





Kunstaas dus goedgekeurd! nog maar een paar keer de kant opgooien waar m'n kunstaas nog niet was geweest en na een aantal worpen een keiharde klap op m'n hengel! Met de vis eenmaal aan de oppervlakte ging ik he-le-maal uit men bol! WAT EEN VIS !! Het bleek dus een mooie grote snoekbaars te zijn! De vetrouwen in het kunstaas was dus nu verdubbelt. Snoekbaarzen zijn gelukkig snel uitgedrilt en na een aantal minuten was hij dus ook moe. Deze vis ging ik niet zomaar met een kieuwgreep het water uit trekken, dus schepnet erbij en wat een gewicht! snel onthaakt en gemeten, 83 hele centimeters! zowiezo werd dit een nieuwe pr, maar zo'n grote snoekbaars had ik dus nog nooit eerder met mn eigen ogen gezien. Wat een kop en wat een tanden!

83 centimeter!

Met deze foto, een nieuw top aasje en een mega smile op mn gezicht neem ik afscheid van jullie en tot de volgende blog !

1 opmerking:

  1. Mooie verhalen weer! En zo te zien gaat het goed met de vangsten. Ik hoor wel van de meter snoekbaars!

    BeantwoordenVerwijderen